Rynek włoski, na którym jesteśmy obecni od blisko 10 lat jest dla nas rynkiem strategicznym. Nieustannie pracujemy nad rozwojem sieci sprzedaży, a Forum Agenti stwarza nam doskonałe warunki do zaprezentowania oferty i rozpoczęcia współpracy dystrybucyjnej w kolejnych włoskich regionach - mówi odpowiedzialna za rynek włoski Ilona Gąsior, Export Sales Manager w HENSFORT.
W dniach 22-23 listopada 2018 w Mediolanie odbędzie się kolejna edycja Forum Agenti – wydarzenia, które ze względu na specyfikę włoskiego rynku, uważane jest za jedną z najlepszych metod nawiązywania kontaktów biznesowych. Targi organizowane przez Włoskie Zrzeszenie Przedstawicieli Handlowych, są całkowicie poświęcone spotkaniom producentów z agentami handlowymi. Firma HENSFORT będąca producentem okien i drzwi rozwijającym międzynarodową sieć sprzedaży, już po raz piąty będzie uczestniczyć w tym wydarzeniu.
W 2017 roku okna z Polski sprzedano na ponad 100 rynkach zagranicznych, ale aż 98% eksportu trafiło do 20 wiodących krajów. Największymi odbiorcami okien z Polski są Niemcy, Francja i Wlk. Brytania. Czwartym zagranicznym odbiorcą okien z Polski są Włochy, gdzie w 2017 roku trafiło 470 tys. okien o łącznej wartości 112 mln Euro. W porównaniu z 2016 rokiem eksport z Polski do Włoch zwiększył się o 16,8%. We Włoszech z Polski sprzedawane są głównie okna PVC. W 2017 roku sprzedano tam 425 tys. okien z tworzyw sztucznych, o 12% więcej niż w 2016 roku.
Obecnie markę HENSFORT we Włoszech reprezentuje blisko 50 agentów. Firma planuje znacząco powiększyć grono dystrybutorów, a podczas przyszłorocznych targów MADE EXPO w Mediolanie świętować dziesięciolecie obecności na rynku włoskim.
Zarówno Forum Agenti jak i Made Expo to okazja do tego, aby ugruntować naszą pozycję na włoskim rynku. Chcemy wzmocnić nasze kontakty z dotychczasowymi klientami i nawiązać nowe relacje biznesowe – dodaje Bartosz Kościółko, Export Sales Manager w HENSFORT.
O Forum Agenti możemy mówić już jako o wydarzeniu rangi światowej. Stało się przede wszystkim doskonałym miejscem do nawiązywania współpracy pomiędzy producentami, a wykwalifikowanymi i sprawdzonymi agentami komercyjnymi. Bardzo nas cieszy obecność firm z Polski, których aktywność realnie wpływa na rozwój włoskiej gospodarki - przekonuje Luca Gaburro, Sekretarz Generalny Włoskiego Zrzeszenia Przedstawicieli Handlowych.