HENSFORT z rekordowymi wynikami na rynku czeskim

Okres lockdownu spowodowanego rozprzestrzenianiem się koronawirusa był silnym ciosem dla polskiej i europejskiej gospodarki. Wyniki sprzedażowe producentów stolarki otworowej pokazują, że również i ta branża znacząco odczuła skutki społecznych i handlowych obostrzeń. Jednak w przypadku firmy HENSFORT wprowadzone i wdrażane jeszcze przed pandemią zmiany w organizacji pracy przyniosły nadspodziewane efekty. W wynikach finansowych za czerwiec, producent energooszczędnych okien poinformował o 60% wzroście sprzedaży na rynku czeskim!

 

Efektywny model pracy

 

Od początku marca w Polsce i Czechach stopniowo wprowadzane były obostrzenia mające na celu zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa. Już po kilku dniach można było sobie zdać sprawę jak wielkie straty poniosą firmy, które nie mają wdrożonych stosownych procedur do zdalnej pracy. Przemyski HENSFORT niemal 70% kadry pracowniczej skierował do pracy w domu, bazując na wypracowanym i stosowanym wcześniej przez pracowników rynku czeskiego modelu organizacyjnym. 

 

- Formę pracy zdalnej wdrażaliśmy od listopada ubiegłego roku. Niemal od początku zauważyliśmy, że takie rozwiązanie wiąże się ze wzrostem efektywności pracownika, który skupia się bardziej na osiągnięciu wyznaczonego celu niż na przepracowaniu odpowiedniej liczby godzin. Wprowadziliśmy również nowoczesny model komunikacji wewnętrznej, umożliwiający swobodny i sprawny przepływ informacji. Dzięki zapobiegliwości, w marcu pracowaliśmy normalnie, podczas gdy w innych firmach dopiero rozpoczynał się proces wdrażania i uczenia się pracy zdalnej – mówi Andrzej Kroll, odpowiedzialny za rynek czeski Export Sales Manager w HENSFORT Sp. z o.o. 

 

Rekordowe wyniki

Na rynku czeskim HENSFORT operuje od 2013 roku. W przeciągu kilku lat firma stworzyła na terenie całego kraju sieć dystrybucyjną, a skutecznie realizowana strategia rozwoju pozwoliła na zajęcie pozycji jednego z wiodących eksporterów polskiej stolarki do Czech. Od niemal roku producent notuje stały wzrost na poziomie 20%, a w czerwcu tego roku HENSFORT poinformował o rekordowym 60 % wzroście względem analogicznego miesiąca ubiegłego roku.

 

- Myślę, że w okresie pandemii koronawirusa udowodniliśmy naszym czeskim partnerom, że mogą na nas liczyć nawet w najtrudniejszych okolicznościach. Wypracowaliśmy model współpracy pozwalający na zachowanie łańcucha dostaw, dostosowywania się do zmian oraz stały kontakt. Rekordowe wyniki w czerwcu są potwierdzeniem moich słów i muszę również zaznaczyć, że perspektywa finansowa na lipiec zapowiada się równie obiecująco. Nie byłoby tego, gdyby nie ciężka praca i zaangażowanie całego naszego zespołu - podsumowuje Ewa Blocher, Kierownik Sprzedaży produktów HENSFORT na rynku czeskim. 

Blog
Aktualności
Rzecz Gustu

Skorzystaj z oferty naszego sklepu RZECZ GUSTU i udekoruj swój dom! Sztukateria, farby, dekoracje. Z hasłem HENSFORT uzyskasz 10% zniżki na wszystkie produkty!

rzeczgustu.eu