Specyficzna architektura w Holandii i Belgii sprawia, że próba wejścia na rynek wymaga odpowiedniego czasu adaptacji i zdobycia zaufania inwestorów. Dzięki długotrwałej strategii działania jako firma ten etap mamy już za sobą i obecnie cyklicznie dostarczamy nasze produkty do belgijskich i holenderskich odbiorców – mówi Paweł Zatorski, Dyrektor Handlowy w HENSFORT Sp. z o. o.
Kończący się rok przyniósł nowe wyzwania dla branży stolarki otworowej. Coraz mocniejsza pozycja polskich producentów sprawia, że konkurencja w Europie znacząco wzrosła i wymaga poszerzenia rynków zbytu o kolejne kraje. W przypadku producenta energooszczędnych okien, firmy HENSFORT intensyfikacja działań sprzedażowych nastąpiła w Belgii i Holandii.
Niekwestionowana pozycja polskich producentów stolarki otworowej jako lidera europejskiego eksportu powoduje, że do naturalnych odbiorców jak Niemcy, Włochy, Francja czy Czechy dołączają inwestorzy m.in. z krajów Beneluxu. Tym, co już na pierwszy rzut oka charakteryzuje okna w tych krajach to duże przeszklenia, inne niż w przypadku polskich okien złożenia ram ościeżnic i skrzydeł okiennych oraz całkowicie różne rozwiązania węzłów słupka stałego.
Polskie okna znane są ze swoich bardzo dobrych parametrów termoizolacyjnych, co wraz z rosnącym w krajach Beneluxu trendem efektywności energetycznej i energooszczędnego budownictwa przyczynia się do wzrostu konkurencyjności oraz wymagań tamtejszych inwestorów.
W planach mamy otwarcie kolejnych punktów dystrybutorskich w Holandii i Belgii, ale wychodzimy również naprzeciw oczekiwaniom klientów indywidualnych i udostępniamy produkty HENSFORT na specjalnej platformie sprzedaży internetowej. Pozwala to nam dokładnie ocenić zachowania i potrzeby konsumentów i w tym działaniu upatrujemy szansę na dalszą ekspansję – dodaje Paweł Zatorski.