Kanadyjscy inwestorzy zwracają się ku produktom nowoczesnym i energooszczędnym, które pozwalają obniżyć koszty ogrzewania w warunkach mroźnych kanadyjskich zim. Stąd rosnący popyt i zainteresowanie energooszczędnymi oknami HENSFORT , które dodatkowo cechuje ciekawa stylistyka i trwałość - mówi Ewelina Tais, Export Sales Manager w HENSFORT, odpowiedzialna m.in. za rynek kanadyjski.
Bieżący rok nieustannie przynosi nowe wyzwania dla branży stolarki otworowej. Coraz mocniejsza pozycja polskich producentów sprawia, że konkurencja w Europie znacząco wzrosła i wymaga poszerzenia rynków zbytu o kolejne kraje. Weryfikacji i zmianom poddawane są dotychczasowe plany rozwoju. W przypadku producenta energooszczędnych okien, firmy HENSFORT plany te zakładają m.in. eksport stolarki poza Europę. Przemyska firma właśnie rozpoczęła produkcje okien na rynek kanadyjski.
Dotychczas polscy producenci stolarko okienno-drzwiowej byli niekwestionowanym liderem eksportu w Europie. Dynamicznie rozwijająca się sytuacja i wzrost konkurencji powodują, że w przyszłości ciężko będzie utrzymać dotychczasową dynamikę wzrostu, bazując wyłącznie na krajach Unii Europejskiej. W ramach konsekwentnie wdrażanej strategii rozwoju, firma HENSFORT postanowiła eksportować swoje produkty na zupełnie nowy rynek jakim jest Kanada. Pierwsze produkty dotrą do kanadyjskich inwestorów jeszcze w tym kwartale. Oprócz okien i drzwi instalowanych w nowych budynkach, popyt na rynku stolarki kształtowany jest przez sektor remontowo - renowacyjny, który jest bardzo dobrze rozwinięty w tym kraju.
Okna i drzwi przemyskiego producenta eksportowane są do dziewięciu krajów europejskich m.in. do Niemiec, Włoch, Francji, Czech, Słowacji czy krajów Beneluxu. W 2016 roku, wyróżniające się wysoką izolacyjnością cieplną okna HENSFORT po raz pierwszy zostały wysłane do USA.
Jesteśmy producentem mocno skoncentrowanym na rynku europejskim, ale jednocześnie to właśnie w działalności eksportowej poza Europą dostrzegamy szanse rozwoju. Odległe lokalizacje są istotnym wyzwaniem logistycznym, jednak jak pokazują nasze dotychczasowe doświadczenia, nie jest to przeszkodą w efektywnej ekspansji eksportowej.– mówi Marcin Wenzel, Dyrektor Handlowy w HENSFORT Sp. z o.o.